THE INFLUENCE OF SHIP SERVICE QUALITY AND LOADING-UNLOADING PRODUCTIVITY ON PORT PERFORMANCE AND ITS IMPLICATIONS FOR CUSTOMER SATISFACTION (Study on Cigading II Terminal)
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Le, D. N., Nguyen, H. T., & Truong, P. H. (2020). Port logistics service quality and customer satisfaction: Empirical evidence from Vietnam. The Asian Journal of Shipping and Logistics, 36(2), 89-103.
Affan, I. J. (2020). Pengaruh Kualitas Layanan Jasa Kapal Terhadap Kepuasan Pengguna Jasa PT.(Persero) Pelabuhan Indonesia II Cabang Palembang. Jurnal Indonesia Sosial Sains, 1(5), 415-424.
YAMAIKA, L. I. (2019). ANALISIS FAKTOR-FAKTOR YANG MEMPENGARUHI WAKTU TUNGGU KAPAL (WAITING TIME) DI PELABUHAN TANJUNG EMAS SEMARANG (Studi Kasus Di Dermaga Curah Cair). SKRIPSI.
Siahaan, W. J. (2015). Kualitas Pelayanan Kapal dan Kecepatan Bongkar Muat Kapal Terhadap Produktivitas Dermaga Petikemas Pelabuhan Makassar. Warta Penelitian Perhubungan, 27(5), 369-380.
Sari, I. C., Suwandi, R., Satria, A., & Soeboer, D. A. (2016). Peran approaching time dalam peningkatan pelayanan jasa pemanduan kapal di pelabuhan utama Tanjung Priok. Jurnal Teknologi Perikanan Dan Kelautan, 7(2), 191-198.
HASIPATUL MUNAH, D. O. R. I. A. H. (2016). ANALISA PENGUKURAN KINERJA PELABUHAN LAUT LEMBAR BERDASARKAN KRITERIA KINERJA PELABUHAN (Doctoral dissertation, Universitas Mataram).
Malisan, J. (2014). Pengaruh Pelayanan Kapal dan Barang Terhadap Kinerja Produktivitas Bongkar Muat Pelabuhan Sunda Kelapa. Jurnal Penelitian Transportasi Laut, 16(2), 81-86.
Oktafia, D., Gustina, A., & Widiawati, S. (2017, November). THE INFLUENCE OF TUG READINESS AND MARINE PILOT FOR PILOTAGE SERVICES-CASE STUDY AT PORT OF TANJUNG PRIOK, 2016-2017. In Global Research on Sustainable Transport (GROST 2017) (pp. 364-374). Atlantis Press.
Ihsan, D., & Supriono, S. (2018). PENGARUH KUALITAS PELAYANAN TERHADAP KEPUASAN PELANGGAN (Studi Pada Pelanggan PT. Pelabuhan Indonesia III (Persero) Cabang Tanjung Perak). Jurnal Administrasi Bisnis, 63(1), 197-206.
Sari, A. K. (2017). Pengaruh Kualitas Pelayanan Pelabuhan Terhadap Kepuasan Pelanggan Bongkar Muat Pada PT. Pelabuhan Indonesia I (Persero) Cabang Belawan.
Thai, V. V. (2016). The impact of port service quality on customer satisfaction: The case of Singapore. Maritime Economics & Logistics, 18(4), 458-475.
Suryani, D. (2020, January). PENGARUH LANGSUNG KINERJA PELAYANAN PELABUHAN TERHADAP KEPUASAN PENGGUNA JASA KEPELABUHANAN DI PELABUHAN TANJUNG PRIOK. In WIJAYAKUSUMA PROSIDING SEMINAR NASIONAL (Vol. 1, No. 1, pp. 106-115).
Miremadi, A., Ghalamkari, S., & Sadeh, F. (2011). Customer satisfaction in port industry (A case study of Iranian shipping). In 2011 International Conference on Sociality and Economics Development (Vol. 10, pp. 58-62).
Kusuma, N. W., Setiono, B. A., & Poli, S. (2018). Pengaruh Kualitas Pelayanan Jasa Pemanduan Terhadap Kepuasan Pelanggan di PT Pelabuhan Indonesia III (Persero) Cabang Tanjung Perak Surabaya. Jurnal Aplikasi Pelayaran dan Kepelabuhanan, 6(1), 41-51.
Anggraeni, F. E., & Indriyani, I. (2020, January). ANALISIS PENGARUH PRODUKTIVITAS BONGKAR TERHADAP KINERJA BONGKAR BATUBARA DI PELABUHAN INDONESIA III (PERSERO) CABANG TANJUNG INTAN CILACAP. In WIJAYAKUSUMA PROSIDING SEMINAR NASIONAL (Vol. 1, No. 1, pp. 28-31).
Logahan, J. M. (2016). PENGARUH PELAYANAN KAPAL, PERALATAN BONGKAR MUAT DAN OPERATOR BONGKAR MUAT TERHADAP KINERJA TERMINAL PETI KEMAS DI JICT TANJUNG PRIOK. JMBA Jurnal Manajemen dan Bisnis, 2(1).
Purnomo, R., & Rumambi, F. J. (2016). Pengaruh ship operation, kesiapan alat bongkar muat dan pelatihan terhadap produktivitas bongkar muat di pt. jakarta international container terminal. JMBA Jurnal Manajemen dan Bisnis, 2(1).
Indriastiwi, F. (2014). Pengaruh Peningkatan Produktivitas Bongkar Muat Barang Terhadap Turn Round Time (TRT) Kapal di Pelabuhan Gresik. Jurnal Penelitian Transportasi Laut, 16(4), 171-180.
Umagapi, B. W., Amonalisa, S., & Lesmini, L. (2016). Kualitas Pelayanan Dokumen dan Kecepatan Bongkar Muat General Cargo. Jurnal Manajemen Transportasi & Logistik, 3(3), 378-386.
Najoan, D. J., Putri, D. A. R., & Nurhayati, S. (2017). PRODUKTIVITAS BONGKAR MUAT DAN WAKTU SANDAR KAPAL PELABUHAN TANJUNG EMAS. Jurnal Manajemen Bisnis Transportasi dan Logistik, 4(1), 57-62.
Wibowo, P. E., Lasse, D. A., & Toelle, S. (2019). Kinerja Pelabuhan Konvensional di Makassar. Jurnal Manajemen Transportasi & Logistik, 6(3), 289-298.
Raekhan, M. R., Djakfar, L., & Pujiraharjo, A. (2017). Evaluasi Kinerja Bongkar Muat di Pelabuhan Umum Gresik. Jurnal Transportasi, 17(2).
Rahman, S. (2017). Analisis Kinerja Pelayanan Terminal Peti Kemas Pelabuhan Ahmad Yani Ternate Terhadap Kepuasan Pelanggan. SAINS, 13(1), 41-53.
Rumambi, C. C., Sendouw, T. K., & Manoppo, M. R. (2016). Evaluasi Kinerja Operasional Pelabuhan Bitung. TEKNO, 14(66).
Romadhon, Y. (2018). Optimalisasi Pelabuhan Tanjung Priok Menuju Pelabuhan Berkelas Dunia. Jurnal Logistik Indonesia, 2(1), 37-43.
Vaggelas, G. K. (2019). Measurement of port performance from users’ perspective. Maritime business review.
Marzuki, S., & Wair, F. Y. (2020). Kinerja Operator dan Kehandalan Alat HMC Terhadap Produktivitas Bongkar Muat Curah Kering. Majalah Ilmiah Bahari Jogja, 18(1), 23-36.
DOI: https://doi.org/10.25292/atlr.v4i0.378
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2021 Advances in Transportation and Logistics Research
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Advances in Transportation and Logistics Research
ISSN: 2622-5778 (online)
Published by: Institut Transportasi dan Logistik Trisakti, Jakarta - Indonesia
ATLR by http://proceedings.itltrisakti.ac.id/index.php/ATLR is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.